Целта на учебната дисциплина е студентите да изучат работата на основните цифрови и микропроцесорни схеми, както и да прилагат наученото за анализиране, моделиране и проектиране на цифрови и микропроцесорни устройства. В края на обучението си студентът ще познава работата на различните видове цифрови схеми необходими за изграждането на една микропроцесорна система, ще може да ги сравнява и класифицира по различни технически параметри, както и ще може да проектира цифрови устройства и анализира микропроцесорни системи с неголяма сложност.

Основни теми: Основни понятия (въвеждане) в областта на цифровата техника. Логически елементи – видове и таблици на истинност; Комбинационни цифрови схеми – мултиплексор, демултиплексор и дешифратор;            Суматор, изваждащо устройство, умножител и делител – основни характеристики и принцип на работа; Сравняващо устройство (компаратор) – приложение и начин на реализиране; Последователностни цифрови схеми – тригери. Видове и таблици на истинност; Регистър и преместващ регистър – видове, принцип на работа и използвани сигнали; Броячи – видове. Принцип на действие и сфери на приложение; Памети – видове, параметри и използване; Въведение в микропроцесорната техника. Класификация на използваните микропроцесори. Микроконтролери;  Микроконтролер PIC16F84A – основни параметри и сигнали. Изясняване на действието на асемблерките инструкции на микроконтролер PIC16F84A; Въвеждане и извеждане на цифрова информация в микропроцесорни устройства на базата на PIC16F84A; Регистри на PIC16F84A – видове и предназначение; Реализиране на времезакъснения в микропроцесорните устройства използващи PIC16F84A; Прекъсване на работата на микропроцесорното устройство реализирано с PIC16F84A. Стеков механизъм; Цифрови и микропроцесорни системи използвани в авиационната техника. Проектиране на цифрови и микропроцесорни устройства, чрез използване езици за описание на апаратната част.